zondag 29 december 2013

2013 is bijna voorbij

2013 is bijna voorbij....

Vanaf september werken we naar de Kerst toe. Maanden van voorbereiding en dan is het zover...

De eerste kerstdag was al snel volgeboekt maar de tweede  is altijd iets moeilijker. Je plaatst advertenties, je twittert en facebook-ed, er komen annuleringen (toch weer een griepgolfje?) en je twijfelt bij ieder telefoontje. Nog meer annuleringen, "kunnen we ook drie gangen eten? ". Moet ik mijn personeel vrijgeven? Terwijl ook zij al maanden rekening houden met die twee dagen en als student altijd geld kunnen gebruiken...Moet ik ingaan op een die aanvraag voor tweede kerstdag met 15 personen voor € 20,--??
Nee, dan kies ik toch voor waar Le mirage voor staat! Ik kan geen concessies doen aan de prijs en ook mijn personeel is me lief, zij moeten en willen komen, zij maken tenslotte de sfeer. Dan broerlief maar wat meer tijd voor het wijnverhaal aan tafel en dochterlief een dagje vrij (ook nog goed voor haar over overtrainde roeilichaam, kan ze mooi uitrusten voor haar tentamens).
  
En dan is het weer voorbij! Alle gasten waren zeer tevreden en hebben genoten van heerlijke gerechten met prachtige wijnen. De reserveringen voor volgend jaar staan al weer. Zelfs de dagen na kerst waren aardig gevuld; ik had het personeel al vrijgegeven...maar het is weer goed gekomen. Ook zij verdienen hun rust. Horeca is altijd onvoorspelbaar en misschien vind ik het daarom al meer dan dertig jaar zo leuk!   
  
 
personeelscadeautje: marsepeintaartje


Ik wens u allen een rustige jaarwisseling en veel afwisseling in 2014!
Colinde de Nijs
www.lemirage.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten