zondag 9 februari 2014

respect

Heerlijk zo'n zondagochtend/middag op de bank voor de tv: buiten stormt het, binnen is het warm. We genieten van het snowboarden en het schaatsen en zijn onder de indruk van alle sporters! Wat leven we mee met allemaal. We zien tranen van verdriet en van vreugde, we huilen mee! Zo'n Antoinette die dan zegt dat ze over vier jaar wel weer zal zien....Zo'n opmerking is niet alleen bepalend voor haar maar voor iedereen die haar na staat....Een beslissing die niet alleen gevolgen heeft voor haar. Ik kan er alleen maar respect voor hebben.

Afgelopen vrijdagavond zag ik een documentaire over Kevin Pearce op tv. Deze enthousiaste snowboarder met alleen maar vrienden, leek altijd lachend door het leven te gaan. Hij was de favoriet voor Amerika bij de Olympische spelen in februari 2010. Op 31 december 2009 krijgt hij een verschrikkelijk ongeluk waarvan hij de gevolgen nog steeds onder ogen moet zien. Maar niet alleen hij, zijn hele familie! Respect hoe er mee om wordt gegaan. Zijn tegenstander uit die tijd Shaun White doet nu weer mee aan Spelen. Maar ik kijk nu toch heel anders tegen die sprongen aan.

Voor wie de documentaire over Kevin Pearce heeft gemist,  http://t.co/xXpq6GUPK3 . Respect voor de filmmaker, voor Kevin en zijn familie. Een documentaire met een olympisch, gouden randje.


ps. Even geen blog over de horeca...gewoon omdat er nog meer te genieten valt! En ik ook van sporten houdt, zelfs als ik daarvoor een paar ochtenden in de week al om 5.00 op moet staan. Respect he?

Tot de volgende keer,
Colinde de Nijs
www.lemirage.nl






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten